Azért kiemelkedően fontos beszélnünk a gumiabroncsokból keletkező hulladékokról és azoknak kezeléséről, mert egyrészt hozzátartozik a teljes képhez, másrészt hazánkban egy fokozottan érzékeny téma.
Magyarországon évente 45 ezer tonna gumiabroncs-hulladék keletkezik, ami egy irtózatos számadat.
Egy átlagos használó körülbelül 4 évente cseréli le a gumiabroncsait, és ha azt is hozzávesszük, hogy hazánkban körülbelül 3.6 millió gépjármű van forgalomban, mindjárt nem is tűnik annyira ésszerűtlennek az imént említett mennyiség.
A gumiabroncsok fokozott terelést jelentenek a környezetre, mert használat közben mindössze 10 %-nyit veszítenek tömegükből, mire használhatatlanná válnak, és biológiai úton nem bomlanak le.
Éppen ezért elkeserítő, hogy mennyien dobálják el a használt abroncsaikat az erdőkben, folyóvizek partján, vagy a kommunális hulladékba.
Ha meg szeretnénk szabadulni használt abroncsainktól, akkor a legegyszerűbben és leginkább környezettudatosabban úgy járunk el, ha leadjuk egy átvevőhelyen.
Általában a szervizek, gumijavítók vállalják az átvételt és az elszállítást újrafeldolgozásra, de sajnos törvény még nem kötelezi a gyártókat, forgalmazókat a hulladék visszavételére, mint például az elemek, akkumulátorok, gyógyszerhulladékok esetén.
Mivel már nem használatosak a gyártás során az olyan káros, rákkeltő anyagok, mint a benzol és a toluol, így sokkal többféleképpen lehet újrahasznosítani a gumikat különböző célokra.